GorkumNext-pitchavond door de ogen van een scholier

28 januari 2025 | Nieuws

Zeven startende ondernemers pitchten eind januari ideeën die ze hebben voor hun bedrijf aan onze NextMentoren en aansluitend werden de NextMembers aan mentoren gekoppeld. Tijn is derdejaars leerling van het Gymnasium Camphusianum, die zijn maatschappelijke stage heeft gelopen bij GorkumNext. Hij maakte van deze pitchavond een stageverslag. Dat verslag wilde hij graag met ons delen.


Pitch 1: Interieur designers Vera de Ruijter en Charlotte Kromhout

Samen vormen Vera en Charlotte een goed team. Ze willen nieuwe kamers inrichten, zorgen voor een goede sfeer in de ruimtes. Ze brengen merken tot leven met inspirerend en impactvol interieurontwerp dat verbindt, indruk maakt en verbindt aan rendement. Charlotte is erg doelgericht, efficiënt en klantgericht. Ze houdt van rust, eenvoud, harmonie en functionaliteit. Charlotte is meer van warme en vergrijsde kleuren in een kamer. Haar motto is: van chaos naar harmonie in jouw interieur!

Vera is commercieel, een verbinder en conceptueel. Ze heeft een mode achtergrond (AMFI) en heeft de Dutch retail experience rewards gewonnen. Vera focust zich op zakelijke interieurprojecten, zoals op scholen. Een voorbeeld van zo’n school is het Omnia College. Hier hebben ze, samen met de ideeën van de school zelf, de school opnieuw gestyled.


Pitch 2: Michel Mureau van Xplore-X

Wat doet Xplore-X?
Samenwerking tussen experts. Ze helpen met de samenwerking in een bedrijf. Ze zorgen dat collega’s binnen een bedrijf elkaar gaan vertrouwen. Veel bedrijven worstelen met het realiseren van de ambitieuze missie en doelen. De dingen waarbij zij dus bij helpen zijn: Vertrouwen, veerkracht en samenwerking. Het einddoel van deze hulp zijn een paar dingen:
1. Explore yourself
2. Explore your team
3. Explore your future
4. Explore if your fit for future

Zijn motto: Leidinggeven is topsport.

Hij voert dit uit door meestal 2 dagen uitleggen aan bedrijven hoe ze dit soort dingen kunnen regelen en oplossen.

Wat is de doelgroep van Xplore-X?
Bedrijven die moeite hebben met de samenwerking en het vertrouwen in hun team. Meestal zijn dit ‘jonge’ bedrijven.


Pitch 3: Juul Westdijk van Planit Journal

Juul heeft een duurzame driemaandenplanner ontworpen. Het is een soort agenda voor drie maanden. Je kan in deze agenda doelen schrijven die je wil gaan doen, bijvoorbeeld dat je wil beginnen met naar de sportschool gaan. Het is niet alleen een agenda, er staan ook vragen voor jezelf in. Ze heeft een website waar ze deze op kan verkopen en maakt reclame op Linked-in en Instagram. Ze heeft gekozen voor drie maanden, omdat mensen dan makkelijker hun doelen behalen.

Een vraag in het boekje is bijvoorbeeld: Wat vind je het belangrijkst om te doen?

Voor wie is de driemaandenplanner bedoeld?
Mensen die doelen willen stellen voor drie maanden om ergens mee te beginnen. Dit is volgens Juul een goede start. Hiermee kunnen de gebruikers ook kijken of deze doelen iets voor hen is en of ze ermee door willen gaan. Ze tot nu toe honderd planners verkocht, maar hoopt dat de cijfers gaan stijgen. Daarvoor is ze ook hier, om adviezen te krijgen hoe ze dit moet doen en hoe ze ermee moet door gaan. De verkoop is op bol.com voor €32,90.


Pitch 4: Etske Blom-Jansen van RBVR Geboortecoach

Etske deelt kennis over wat een kindje voor je leven inhoudt. Het heeft erg veel impact op je privéleven, maar ook je professionele leven. Ze helpt een jaar met stellen die een kind krijgen. Dit doet ze door coachingsgesprekken te houden. Hierbij vertelt ze dat de zwangerschap niet niks is en dat het niet erg is om een stap terug te zetten of je rust te nemen. Voor vrouwen is het ook lastig om na de bevalling een balans te kunnen vinden tussen werk en prive.

Haar motto: Een bevalling is een ervaring in het leven van een vrouw die er werkelijk toe doet!

Wat is haar doelgroep?

Voor de bedrijven die:

  • Werkgeverschap hoog hebben staan
  • Gelukkige en gezonde ouders als werknemers willen hebben
  • Willen werken aan minder verloop en verzuim
  • Duurzaam inzetbaarheid willen behouden
  • Willen bijdragen aan een gezonde nieuwe generatie

Pitch 5: Judith de Zeeuw en Carolien Antes (Praktijk Jolie)

Judith en Carolien helpen bij ruzie in relaties om deze te versterken en scheidingen te voorkomen. Dit is relatietherapie. Stellen willen soms niet in therapie of komen te laat in therapie, omdat het bijvoorbeeld te duur is of omdat ze het niet willen. Hun oplossing hiervoor is de ‘Houd me vast’-cursus. Met deze cursus hopen ze dat ze partnerrelaties kunnen ondersteunen en verbeteren. Daardoor wordt de thuissituatie voor de eventuele kinderen ook veiliger en fijner. Ze zijn hier voor hulp van de andere ondernemers voor een paar dingen:
1. Samenwerking met de gemeente
2. Locatie
3. Financiën

Judith en Carolien willen hun bedrijven samenvoegen, zodat het financieel toegankelijker wordt voor mensen en omdat ze dit leuk vinden om samen te doen.

Wat is de doelgroep?
Stellen waarbij de relatie tussen elkaar minder goed gaat. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat een van de partners minder interesse in de ander heeft.


WIl je ook je bedrijfsplan pitchen, neem dan contact op via info@gorkumnext.nl dan houden we je op de hoogte wanneer er weer een pitchavond wordt gepland.

Wil je ook een paar uur van je maatschappelijke stage lopen bij GorkumNext, stuur dan ook een mail naar info@gorkumnext.nl.

Tijn, dankjewel voor de verslagen van deze pitches en succes met het vervolg op school! 

Meer nieuws van GorkumNext

NextUpdate

Wil jij je eigen ondernemerskwaliteiten verder ontwikkelen?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte met nieuws en activiteiten!

Ik ga akkoord

Dit formulier is beveiligd door reCAPTCHA.
Het Google Privacy beleid en en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

NextPartners